Certainly will rain


Here, up to the north, spring is hard to define: it can be short, it can be long, it can be winter-like, or it can be summer-like, but you can sure of one thing: It will rain a lot. Windy days, rain and showers are quite common during spring, and actually all over the year.
 I am not complaining, rain can be lovely, summer is just behind the door, for now a trench-coat is enough and after all I love hats. In a rainy day I rather wear a hat than an umbrella: more practical and always stylish.
I am not complaining, the city is getting clean with the rain, ready for me to take a walk down-town.
Por aquí en el norte, la primavera es difícil de definir: puede ser corta o puede ser larga, puede parecerse al verano, al invierno (o todo lo contrario) pero de una cosa estamos seguros: Va a llover y mucho. Viento, días nublados y aguaceros son bastante comunes durante la primavera. De hecho bastante comunes todo el año.
No es que me queje, la lluvia tiene su encanto, el verano esta detrás de la esquina, por ahora una gabardina corta es suficiente y después de todo me encantan los sombreros. En un día lluvioso prefiero salir con un sombrero que con un paraguas: mas practico y desde luego con mas estilo.
No es que me queje la lluvia ha limpiado la ciudad, como dejándola lista para mi y dar un paseo por el centro.
Purple bucket hat: Tardan / Black jeans: H&M / Khaki trench-coat: Zara / Two colour silk jersey: Kate Spade / Green ankle boots: Aldo / Green cross body purse: DonnDonna / white shirt: Stradovarius

Comments

Popular posts from this blog

Bizzare case of stripes

Nicely flat

Play into hands